1. Przejdź do Treść
  2. Przejdź do Menu główne

Data publikacji w serwisie: 26 września 2023 r.

Pierwsze kroki STUDENTA I ROKU

Zapraszamy na Dzień studenta I roku w KML, który odbędzie się 29.09.2023 w sali 312Bb Collegium Novum przy al. Niepodległości 4 – początek spotkania dla

  • studentów I stopnia o godz. 11:00;
  • dla studentów II stopnia – o godz. 12:00. 

Sala 312Bb znajduje się w skrzydle B budynku Collegium Novum – umiejscowionym na prawo od głównego wejścia do powyższego obiektu, na III piętrze, na końcu korytarza, po lewej stronie (po wejściu do jej przedsionka należy skierować się w prawo). 

W trakcie spotkania przedstawimy Państwu program studiów oraz pracowników katedry, a także przekażemy Państwu podstawowe informacje dotyczące przebiegu studiów na UAM – związane między innymi z regulaminem studiów oraz planem zajęć.

Poniżej zestawienie najważniejszych informacji przeznaczonych dla ogółu studentów.

KONTO UAM

Każdy student posiada konto UAM, które umożliwia dostęp do usług internetowych: skrzynki pocztowej, USOSweb, Eduroam (sieć wi-fi w budynkach UAM) oraz aplikacji pakietu Microsoft Office 365 (w szczególności do narzędzia MS Teams). Korespondencję e-mailową prowadzić należy wyłącznie z kont w domenach @AMU.EDU.PL lub @O365.AMU.EDU.PL.

Wiadomości kierowane do prowadzących zajęcia, Biura Obsługi Studentów oraz wszelkich innych pracowników UAM wysyłać należy spod uczelnianych adresów pocztowych, ewentualnie posłużyć się na te potrzeby funkcją czatu w programie MS Teams. E-maile pochodzące spod adresów w innych domenach oraz komunikaty przesyłane za pośrednictwem innych platform mogą zostać zignorowane, jako że pracownicy uczelni nie mają obowiązku odpisywać na korespondencję spod adresów pozauczelnianych.

WSZYSTKIE ZAJĘCIA W ROKU AKADEMICKIM 2023/2024 ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ STACJONARNIE W SALACH WYKŁADOWYCH

Informacje o ewentualnych wyjątkach od powyższej reguły czy też zmianach w organizacji zajęć znaleźć będzie można na niniejszej stronie. Oprócz tego należy śledzić na bieżąco sekcję AKTUALNOŚCI na stronie głównej UAM, w USOSwebie, INTRANECIE studenta czy też na profilu FACEBOOK naszej uczelni.

PLAN ZAJĘĆ

Aktualny plan zajęć znaleźć można na stronie internetowej KML oraz w systemie USOS.

ZAPISY NA ZAJĘCIA W SYSTEMIE USOS

Uniwersytecki System Obsługi Studiów to miejsce, gdzie znaleźć można plany zajęć, programy studiów oraz sylabusy przedmiotów. Za pośrednictwem platformy USOS-web studenci zapisują się także na wszystkie zajęcia. Terminy rejestracji na zajęcia uniwersyteckie:

  • na studiach I stopnia (DL, LICENCJACKICH): od 26.09.23 do 15.10.23
  • na studiach II stopnia (DU, MAGISTERSKICH): od 10.10.23 do 28.10.23.

LEGITYMACJA STUDENCKA

Legitymacja studencka stanowi jednocześnie dokument uprawniający do zniżek studenckich oraz pełni funkcję karty bibliotecznej. Legitymacje otrzymają państwo na spotkaniu 29.09.23 lub w BOSie.
W tym miejscu opisano proces aktywacji na legitymacji studenckiej karty służącej uiszczaniu opłat za przejazdy komunikacją miejską.

ZAPISY NA WF

Zajęcia z wychowania fizycznego będą na II roku, czyli w roku akad. 2024/2025.

GRUPY JĘZYKOWE

Informacje o przydziale do grup językowych przekazane zostaną drogą e-mailową.

OPIEKUNOWIE PRAC MAGISTERSKICH

Przy okazji spotkania dla studentów II stopnia możliwe będzie także zapoznanie się z opiekunami prac magisterskich.

POZOSTAŁE INFORMACJE

Poradnia rozwoju i zdrowia psychicznego

Wszelkie inne przydatne informacje znaleźć można za pośrednictwem poniższych linków, a także na stronie Wydziału Neofilologii oraz na stronie głównej UAM. Na pewno warto zwrócić uwagę na REGULAMIN STUDIÓW, informacje o UBEZPIECZENIACH, STYPENDIACH czy też o STUDENCKICH KOŁACH NAUKOWYCH.


  1. Dzień Studenta I roku: Prorektor ds. studenckich i kształcenia prof. dr hab. Joanna Wójcik serdecznie zaprasza na uroczystość, która odbędzie się 29 września 2023 roku o godz. 9.00 w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ul. H. Wieniawskiego 1. Wydarzenie będzie transmitowane przez Uniwersyteckie Studio Filmowe i dostępne online dla wszystkich zainteresowanych.
  2. Inauguracja roku akad. 2023/2024Rektor i Senat Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu mają zaszczyt zaprosić na Inaugurację Roku Akademickiego 2023/2024. Uroczystość odbędzie się 2 października 2023 r. o godz. 10:00 w Auli Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu przy ul. H. Wieniawskiego 1.
  3. Już ruszyła rejestracja na zajęcia/przedmioty/wykłady/ćwiczenia/grupy językowe dla wszystkich i potrwa do 15.10.
  4. Jeśli chodzi o grupy językowe: na angielski mogą państwo wybierać grupę, ale na inne języki proszę zapisywać się zgodnie z tym, jak państwo zostali przydzieleni po wypełnieniu formularza. Listy z Waszymi nazwiskami i adresami wysyłam do prowadzących, a oni podejmują ostateczną decyzję kogo mają w grupie. Niestety co roku mamy zróżnicowanie popularności języków, ale różnie można na to patrzeć: rynek pracy jest wymagający i zmienny, więc większa liczba specjalistów od mniej popularnych języków może okazać się bardzo potrzebna.
  5. Warto się zapisać już na edukację informacyjną i źródłową i szkolenie BHP, oba szkolenia są obowiązkowe i zdalne.
  6. Legitymacje rozdajemy na spotkaniu 29.09.23 w KML, a nieobecni odbiorą legitymacje w Biurze Obsługi Studentów w Coll. Novum w budynku B na I piętrze. Można także aktywować legitymację w aplikacji mObywatel na telefonie, tak jak dowód osobisty (komunikat rządowy). BOS potwierdził, że rozdaje naklejki na nowy rok akademicki, a osoby, które legitymacji jeszcze nie otrzymały są proszone by także BOS odwiedzić. Opiekun kierunku: Izabela Karmolińska-Kasprowicz, pokój 120B, tel.: 61 829 3681, e-mail  kosma7@amu.edu.pl
  7. Pandemia oficjalnie się skończyła, czyli nie ma zajęć zdalnych, nie ma obowiązku noszenia maseczek, choć nadal są dostępne dozowniki z płynem dezynfekcyjnym i zalecane są szczepienia na COVID oraz grypę. Zarządzenie Rektor w sprawie działania UAM w Poznaniu o odwołaniu stanu zagrożenia epidemiologicznego w Polsce
  8. Plan zajęć: obowiązuje przede wszystkim to, co USOSweb podaje, a zmiany w planie w plikach pdf mogą być opóźnione. Informacje o zajęciach odwołanych nagle przez prowadzących są podawane na stronie KML, ewentualnie możecie dostać emaila od prowadzącego, że nie mógł/będzie mógł/a prowadzić zajęć, ale to dotyczy sytuacji nieplanowanych, tzw. losowych.
  9. Chętnie poznam pana/panią Starostę I roku, innymi słowy proszę mnie powiadomić kogo wybraliście do reprezentacji. Podobnie z emailem, zwykle grupa na danym roku zakłada sobie konto na wspólne materiały, na które także mogę coś czasem przesłać, zakładając, że wszyscy w grupie mają do tego konta dostęp. Bezpieczniejsza forma to grupa dyskusyjna google czy zespół na MS TEAMS, więc jak już zdecydujecie, to proszę z nowego adresu emaila na adres juszczyk@amu.edu.pl. Podpowiem jeszcze nazwę, warto wpisać rok rozpoczęcia studiów, bo adresów jezrok1 czy jezrok2 potem już nie pokojarzymy. 😉
  10. O innych sprawach studenckich uczelnia informuje na stronie głównej, w zakładce Studenci oraz na stronie USOSweb, tam też znajdziecie instrukcje korzystania z USOSweb