1. Przejdź do Treść
  2. Przejdź do Menu główne

Data publikacji w serwisie: 29 września 2024 r.

Pierwsze kroki STUDENTA I ROKU

  1. Dzień Studenta I roku: 30 września 2024 roku o godz. 12.00 w Auli UAM, Collegium Minus, ul. Wieniawskiego 1. Wydarzenie będzie transmitowane i dostępne online.
    • Zapraszamy na Dzień studenta I roku w KML, który odbędzie się 30.09.2024 w sali 312Bb Collegium Novum przy al. Niepodległości 4 – początek spotkania dla studentów studiów
    • I stopnia – o godz. 11:00;
    • II stopnia – o godz. 12:00. 
    • Sala 312Bb znajduje się w skrzydle B budynku Collegium Novum – umiejscowionym na prawo od głównego wejścia do powyższego obiektu, na III piętrze, na końcu korytarza, po lewej stronie (po wejściu do jej przedsionka należy skierować się w prawo). W trakcie spotkania przedstawimy Państwu program studiów oraz pracowników Katedry, a także przekażemy Państwu podstawowe informacje dotyczące przebiegu studiów na UAM – związane między innymi z regulaminem studiów oraz planem zajęć.
  2. Inauguracja roku akademickiego 2024/2025: 1.10.2024 r., godz. 10.00, Aula UAM, Collegium Minus, ul. Wieniawskiego 1
  3. USOS, czyli Uniwersytecki System Obsługi Studiów, to miejsce, gdzie znaleźć można plany zajęć, programy studiów oraz sylabusy przedmiotów. Rejestracja w systemie USOS na przedmioty:
    • na studiach I stopnia (DL, LICENCJACKICH): od 23.09.24 do 15.10.24
    • na studiach II stopnia (DU, MAGISTERSKICH): od 10.10.24 do 28.10.24
    • Do grup językowych studenci zostaną zapisani przez osoby obsługujące system USOS pod koniec września. Listy z Waszymi nazwiskami i adresami wysyłam do prowadzących, a oni podejmują ostateczną decyzję, kogo mają w grupie.
    • Warto się już zapisać na edukację informacyjną i źródłową oraz szkolenie BHP; oba szkolenia są obowiązkowe i zdalne.
  4. Legitymacje wydaje BOS. Opiekun kierunku: Izabela Karmolińska-Kasprowicz, pokój 120B, tel.: 61 829 3681, e-mail kosma7@amu.edu.pl. Legitymacja studencka stanowi jednocześnie dokument uprawniający do zniżek studenckich oraz pełni funkcję karty bibliotecznej i może być także kartą służącą uiszczaniu opłat za przejazdy komunikacją miejską.
  5. Plan zajęć: Obowiązuje przede wszystkim plan podany w USOSweb, natomiast zmiany w planie w plikach pdf mogą być publikowane z opóźnieniem. Informacje o zajęciach odwołanych w trybie nagłym przez prowadzącego podawane są na stronie KML lub wysyłane przez prowadzącego.
  6. Proszę wybrać Starostę I roku, czyli osobę do kontaktów pomiędzy grupą a uczelnią.
  7. Adres e-mail grupy studentów 1. stopnia to: 1jzi2024@uam.onmicrosoft.com, a 2. stopnia to: 2jzi2024@uam.onmicrosoft.com; jeśli kogoś w grupie brakuje, proszę o kontakt pod adresem juszczyk@amu.edu.pl. E-maile wysyłane na adres grupowy trafiają do wszystkich członków grupy.
  8. Konto UAM: Każdy student posiada konto UAM, które umożliwia dostęp do usług internetowych – skrzynki pocztowej, USOSweb, Eduroam (sieć wi-fi w budynkach UAM) oraz aplikacji pakietu Microsoft Office 365 (w szczególności do narzędzia MS Teams). Korespondencję e-mailową prowadzić należy wyłącznie z kont w domenach @AMU.EDU.PL lub @O365.AMU.EDU.PL. Wiadomości kierowane do prowadzących zajęcia, Biura Obsługi Studentów oraz wszelkich innych pracowników UAM wysyłać należy spod uczelnianych adresów pocztowych, ewentualnie posłużyć się na te potrzeby funkcją czatu w programie MS Teams. E-maile pochodzące spod adresów w innych domenach oraz komunikaty przesyłane za pośrednictwem innych platform mogą zostać zignorowane, jako że pracownicy uczelni nie mają obowiązku odpisywać na korespondencję spod adresów pozauczelnianych. Dodatkowo obowiązuje nas RODO, więc komunikacja uczelni ze studentami i pracownikami odbywa się wewnątrz sieci intranetowej UAM (strony www, MS Outlook, MS Teams, Moodle).
  9. Opiekunowie prac magisterskich: Podczas spotkania dla studentów II stopnia możliwe będzie także zapoznanie się z opiekunami prac magisterskich.
  10. O pozostałych sprawach studenckich uczelnia informuje na stronie głównej UAM, na stronie Wydziału Neofilologii, w zakładce Studenci oraz na stronie USOSweb, na profilu Facebook naszej uczelni oraz w Intranecie Studenta. Tam też znajdziecie instrukcje korzystania z USOSweb oraz informacje na temat Poradni rozwoju i zdrowia psychicznego. Na pewno warto zwrócić uwagę na Regulamin studiów oraz informacje o ubezpieczeniach, stypendiach czy też studenckich kołach naukowych.